dinsdag 7 december 2010

* INFO




Al mijn muzikale aktiviteiten noem ik wel eens samenvattend het "gitarisme" van het leven, alsof het een levens-idealisme betreft. Misschien ook wel ....... !
Het repertoire bestaat uit een mix van instrumentale gitaarstijlen uit de jaren 40 50 & 60 , waarbij "Fingerpicking-style", "Hot-Swing" en "Surf-instrumentals" favoriet zijn. Mijn mentor en inspirator is altijd wel  Chet Atkins  geweest. Maar ook legendes als o.a.  Hank Marvin,  James Burton,  Charlie Christian,  Barney Kessel,  Django Reinhardt,  Jimmy Bryant,  Buddy Merrill  en  Cliff Gallup & Johnny Meeks (The Blue Caps) behoren tot de grote voorbeelden uit het verleden. Ook een latere lichting gitaristen, zoals b.v. Steve Wariner, Tommy Emmanuel, Joel Paterson en Brent Mason hebben mijn interesse en volg ik op de voet.
Bij mijn eigen optredens, veelal voor luisterpubliek in kleine theaters of op guitar-meetings, speel ik soms solo, maar ook met het trio "Lemmen & Co" met Elly Swets (bas) en  Wim Klein (drums).
Altijd staat voor mij het instrument "de gitaar" op een centrale plaats.
Zonder gitaar zou het leven anders geweest zijn!

Naast het actieve spelen is er nog een andere bezigheid, die de nodige tijd in beslag neemt, nl. de  homestudio.
Onder de naam "GFC Workshop" zijn daar al vele CD's opgenomen. Naast mijn eigen opnamen zijn er ook diverse producties voor derden gemaakt.
Zie voor meer info over mijn opnamebezigheden de volgende link : http://www.studio-gfc-workshop.blogspot.com/

Het eigen project "Guitar Friends Connection" (GFC) heeft inmiddels de 20 jaar volbracht en stopt in 2018. Hiermee werden "Guitar-Meetings" georganiseerd, waarbij de instrumentale stijlen een hoofdrol vervulden.
Info: http://www.guitar-friends-connection.blogspot.com/

Tenslotte is er nog de hobby van het verzamelen van vintage-gitaren, bijzondere gitaaropnamen op CD en DVD, plus een archief met oude muziek-foto's.
Daarnaast schreef ik (met de muzikale bril op) enkele boeken :

"Sliedrecht Bandstand 1950-1975"
"Geschreven Waarheden"
"Souvenirs Van Het Gitarisme" 
"Snaren & Vergaren"
"Guitar Friends Connection - 20 Jaar" (1998-2018)

Informatie over o.a. deze boeken is in onderstaand "NIEUWS" overzicht te vinden.

* Kontakt per email:  glemmen@hetnet.nl

Vr. groet,
Gijs Lemmen (2018)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten