dinsdag 7 december 2010

* BIO

Met "Lemmen & Co" in de MGB Studio. (2e van rechts producer Michel Budry)

Alhoewel de tijd van optreden op feesten, cafe's, en andere populaire etablissementen, alweer vele jaren achter mij ligt, blijft het nog steeds leuk om regelmatig het materiaal in te laden in de auto en het land in te gaan. Optredens en concertjes in de luistersfeer zijn daarbij verreweg favoriet. Als men wat ouder wordt gaat de druk er af en ook de ambitie om beroemd te worden ebt weg. Voor de centen hoeft het niet en ook de zaal hoeft niet meer "plat"! Daarmee kom ik nu in de gelegenheid om korte sets te spelen op b.v. een kunstgalerie, of bij een opening van een cultureel evenement, op een gitaar-festival of een concert in een theater. Allemaal bijzonder leuk om te doen, want er is konstant een luisterpubliek aanwezig. De verkregen waardering op deze manier, zijn voor mij de "krenten in de pap".
Op mijn muzikale rondreis van de afgelopen jaren, mocht ik samenspelen met muzikanten van wereldformaat. Ik denk hierbij terug aan Will Ray (USA), gitarist van "The Hellecasters" .
En was er het genoegen enkele keren op een festival te musiceren tesamen met de virtuoos Tommy Emmanuel. (rechterhand van de legendarische Chet Atkins) Onvergetelijk voor mij waren de sessies met Mark Griffiths (UK gitarist / bassist van o.a. The Everly Brothers en Cliff Richard & The Shadows). Bijzonder is de vrienschap geworden met Brian Licorice Locking. (lid van de Engelse gitaarband The Shadows).
Met Brian heb ik inmiddels 3 instrumentale CD's gemaakt.
Wat heden (anno 2016) voor mij van belang is, zijn de optredens in concertvorm en de gitaar-meetings her en der. Ik doe dat soms "solo", maar veelal samen met het trio "Lemmen & Co".
Mooi om te doen en steeds weer de "gitaar" centraal ........... !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten